13 april 2015

Workshop creatief dagboekschrijven.



Ik heb me opgegeven voor een workshop in de evangelische boekhandel in de stad. Het is een workshop aan de hand van dit boek. Als ik het goed begrijp is de schrijfster van het boek er ook bij. De workshop is op dinsdagavond 21 april. Ik weet nog niet of er nog plaatsen vrij zijn, maar dat hoor ik nog wel.

In het inkijkexemplaar zag ik enkele bladzijden uit dat boek. Natuurlijk weet ik nu nog niet wat ze uit dit boek gaan gebruiken, maar het zag er heel uitnodigend uit. Verschillende creatieve schrijfopdrachten om te doen en zo dingen over jezelf te (her-)ontdekken.

Ik vertelde mijn man erover en spontaan begonnen we te vertellen over wat wij nog wisten uit onze kindertijd. Uit mijn tijd in Rozenburg weet ik nog erg weinig. Ik ben er rond mijn 7e jaar weggegaan. Naar de Veluwe, waar de boslucht beter voor me zou zijn. (Is ook wel gebleken.)
De lagere schooltijd roept wel iets meer herinneringen bij me op, maar vooral dan ook van school. Twee verschillende scholen gehad in Vaassen. Eerst enkele jaren de openbare school en later de katholieke school, omdat die na de verhuizing dichterbij was. Ik weet nog wel dat ik daar beter gedijde. Ik herinner me weinig van thuis. Hoe komt dat?
 Ik merk ook dat ik dingen door elkaar gooi. Herinneringen van de middelbare school, was dat nou in Epe of in Apeldoorn? 

Ook manlief vertelde zo het een en ander. Het zal natuurlijk niet alleen om je kindertijd gaan, ook om het recentere verleden en de toekomst. Over hoe je nu in het leven staat.
Maar ik loop misschien wel teveel op de zaken vooruit. Ik heb me aangemeld en het is pas op de 21e. Wie de workshop niet kan gaan doen zou het boek kunnen bestellen. Kan ook via bovenstaand plaatje.

Zodra ik de workshop gedaan heb zal ik je er meer over vertellen!
Of heb jij 'm al gedaan in jouw boekhandel? Hoe was het? Wat kan ik me er bij voorstellen?
Ken je het boek?

2 opmerkingen:

  1. Lijkt me leuk, zon workshop! Veel SUCCES!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van dezelfde schrijfster heb ik de workshop 'creatief dagboek schrijven' gedaan bij iemand thuis. Het was heel gezellig! Als je het leuk vind kun je meer over haar lezen en kijken op haar website: http://www.dichterbijjehart.nl/

    BeantwoordenVerwijderen