22 juni 2015

Moestuinproject in Harderwijk

Ooooh!
Dat wil ik ook!!!
Dat dacht ik gelijk toen ik die 2 vrouwen sprak  die even aan het bijkomen waren van het spitten en boomwortels trekken uit hun nieuwe moestuin. Zij doen mee aan het moestuinproject van de gemeente of provincie.  Verderop in de stad ligt ook al een veldje. Daar zijn ze er verder mee en is de groente al groot. Hier was het gisteren (of was het eergisteren?) nog een kale vlakte.
Vandaag kwam ik er weer langs met de hond.  Wat een werk is daar verzet!
Kijk maar.





Maar ja, dat kan ik wel heel hard roepen, maar als ik wat realistischer wordt.... vind ik het net te ver van huis af. Een moestuin wil ik toch nog di.hter bij huis; even gauw enkele boontjes plukken voor erbij.
Maar wat me vooral tegenhoudt is het tijdgebrek wat ik nu nog heb en mijn grote gebrek aan kennis. Ik kan nog geen radijsjes kweken! Dit jaar is het alwéér mislukt! Lees er hier maar eens over: Vorig jaar ook al.
Vorig jaar schreef ik erover en kreeg ik de tip om de radijsplantjes dan maar te laten staan en zaden te winnen voor volgend jaar.
Maar ook dit jaar is het niks geworden.
Wat doe ik fout?
Onder de druiven heb ik gisteren al mijn radijsplantjes weggetrokken. Die waren nog hoger als deze.  Maar wacht es? Na het maken van deze foto vond ik er toch een. Eén! Een echte!

Mijn gekweekte radijs. Net uit de grond.
Nou moet ik niet al te negatief worden... De appeltjes in onze tuin groeien goed. De rode besjes worden al voor t kleuren opgegeten en moeten nodig ingepakt worden. Dan ook maar gelijk die 5 kersen die al groter worden.
En de druif? Groeit ook zo snel dat die nodig ingesnoeid moet worden en straks gekrent.
Binnenkort? Dan zullen de vogels me wel vóór zijn.

1 opmerking:

  1. Daar is inderdaad al heel wat werk verzet! En dat radijsje vind ik er mooi uit zien!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen